
Kıdem Tazminatı bir çok çalışanın adeta hayat güvencesi. Bu yıl üzerinde tartışmalar yaşansa da, eski sisteminde devam eden kıdem tazminatı, emekçinin alın teri karşılığı olarak son derece önem verilen bir konu. İşçi kesiminin alabildiği kıdem tazminatı memurlara verilir mi? sorusu emekliliğe yaklaşmış olan memurların kafasına takılan soruların başında geliyor.
Kıdem Tazminatı şartları arasında;
- İşten kendi iradesi ile çıkmamak
- Emekli olmak
- Emekli olacak kişinin 8 Eylül 1999 öncesi sigortalı olması, 15 yılı ve 3600 prim gününü tamamlamış olması
gibi şartlar bulunuyor.
MEMURLAR KIDEM TAZMİNATI ALABİLİR Mİ?
Kıdem Tazminatı şartlarına baktığımızda, 4857 sayılı İş Kanunu'na dahil olarak çalışma şartını görüyoruz. 657 sayılı devlet memurları kanunu içinde herhangi bir kıdem tazminatı ibaresi bulunmuyor. Bu nedenle kıdem tazminatı sadece işçiler için geçerli oluyor. Devlet memurları herhangi bir şekilde kıdem tazminatı alamaz.
MEMURLAR HANGİ KURUMDAN İKRAMİYE ALIR?
Memurlar, statü olarak emekli sandığı adı verilen bir sisteme bağlıdır. Emekli olmak isteyen memur, emekliliğı hak ettiğinde ikramiye almaktadır. Bu ikramiye çalışılan yıla, göreve, kademeye göre değişim göstermektedir.
MEMUR EMEKLİ İKRAMİYESİ NASIL HESAPLANIR?
Kamuda 657 sayılı devlet memurları kanununa bağlı olarak, memur statüsünde çalışan bir kişinin alacağı emekli ikramiyesi bir çok etkene göre değişmektedir. Derece, kademe, ek gösterge, hizmet yılı gibi faktörler hesaplamayı baştan aşağı değiştirmektedir.