
Asgari Ücret Tespit Komisyonu toplantıları bu ay devam edecek. 7 milyon çalışanı doğrudan, tüm vatandaşlarımızı ise dolaylı olarak ilgilendiren asgari ücretin belirlenmesi için son 2 hafta kaldı. Çalışanlar 2021 asgari ücret kadar 2021 AGİ için de heyecanlı. Her yıl asgari ücrete ek olarak belirlenen Asgari Geçim İndirimi (AGİ) bir çok çalışan için son derece kritik. Evli, bekar veya çocuklu işçi için değişen AGİ zammı 2021 için bekleniyor.
Farklı etkenlere göre değişen AGİ, asgari ücrete yapılacak zam oranında artış gösterecek.
AGİ NE KADAR?
2021 yılı için asgari ücret yüzde 21.56 oranında zam geldi. Bekar bir işçi için asgari ücret 2825 TL oldu. Böylece 2021 AGİ oranları da belirlendi. AGİ’ye de asgari ücret ile birlikte yüzde 20 oranında zam geldi.
2021 AGİ TABLOSU
Bekar 268,162 TL
Evli eşi çalışmayan 321,97 TL
Evli eşi çalışmayan 1 çocuklu 362,22 TL
Evli eşi çalışmayan 2 çocuklu 402,47 TL
Evli eşi çalışmayan 3 çocuklu 456,12 TL
Evli eşi çalışmayan 4 çocuklu 456,12 TL
Evli eşi çalışmayan 5 çocuklu 456,12 TL
Evli eşi çalışan 268,162 TL
Evli eşi çalışan 1 çocuklu 308,55 TL
Evli eşi çalışan 2 çocuklu 348,80
Evli eşi çalışan 3 çocuklu 402,47 TL
Evli eşi çalışan 4 çocuklu 429,30 TL
Evli eşi çalışan 5 çocuklu 456,12 TL