
Asgari Ücret’in belirlenmesinin üzerinden 1 ay geçti. Asgari ücret ile geçinen işçiler 2021 yılında ikinci zamlı maaşlarını almaya başladı. Gelir vergisi artışından önce önümüzdeki 1-2 ay daha çalışanlar maaşlarını ilk belirlenmiş halleri ile almaya devam edecek. Öte yandan Ocak ayına ait maaşlarını alacak işçiler AGİ hesaplama için arama yapmaya başladı. AGİ dahil asgari ücret Şubat 2021 için de belirlenmiş durumda.
2021 yılı asgari ücretin belirlenmesi için Aralık ayı ortasından itibaren toplantılar yapmaya başlayan komisyon, 4 toplantı süren uzun bir sürecin sonunda yılbaşı öncesi en düşük işçi maaşını hesapladı. Açıklanan rakama göre bu yıl bekar bir işçi 2825 TL maaş alacak. Net olarak belirlenen asgari ücretin brüt ödemesi ise 3.577,50 TL olarak belirlendi.
Bu hesaplamalar dışında bir de son yıllarda vergi iadesinin yerine kullanılmaya başlayan AGİ var. Asgari Geçim İndirimi işçileri gerek vergi dilimlerinden korurken, gerek evli veya çocuklu işçileri yaşam koşulları karşısında destekliyor. AGİ asgari ücret içinde verildiği gibi, Şubat 2021 AGİ tablosu da her ay olduğu gibi bu ay da işçilerin maaş hesaplamasında önemli yer tutacak.

AGİ ASGARİ ÜCRET İÇİNDE Mİ?
Her yıl belirlenen asgari ücret içerisinde AGİ de bulunmaktadır. Asgari Geçim İndirimi her ay maaş içerisinde verilmektedir. Örneğin 2825 TL alan bekar bir işçinin alacağı AGİ maaşın içerisinde bulunan 268 TL’lik kısımdır. Bu tutar işçinin evli olup olmadığı, eşinin çalışıp çalışmadığı veya çocuğu olup olmadığı durumlarına göre değişim gösterebilmektedir.
Yani Asgari Ücret Tespit Komisyonu en düşük ücreti açıklarken AGİ‘yi de içine katarak söylemektedir.
2021 ŞUBAT AGİ TABLOSU
Şubat ayının gelmesi ile birlikte işçiler ikinci kez zamlı maaşlarını almaya başladılar. Kamu veya özel sektörde uygulanacak en düşük ücreti ifade eden AGİ, belirlenen son tutarlara göre şu şekilde gerçekleşti;
Bekar 268,31 TL
Evli eşi çalışmayan 321,97 TL
Evli eşi çalışmayan 1 çocuklu 362,22 TL
Evli eşi çalışmayan 2 çocuklu 402,47 TL
Evli eşi çalışmayan 3 çocuklu 456,12 TL
Evli eşi çalışan 268,31 TL
Evli eşi çalışan 1 çocuklu 308,55 TL
Evli eşi çalışan 2 çocuklu 348,80 TL
Evli eşi çalışan 3 çocuklu 402,47 TL
Evli eşi çalışan 4 çocuklu 429,30 TL
Evli eşi çalışan 5 çocuklu 456,12 TL
AGİ dahil Asgari Ücret Şubat 2021 için şu şekilde;
Bekar 2 bin 825 TL
Evli eşi çalışmayan 2 bin 879 TL
Evli eşi çalışmayan 1 çocuklu 2 bin 919 TL
Evli eşi çalışmayan 2 çocuklu 2 bin 960 TL
Evli eşi çalışmayan 3 çocuklu 3 bin 13 TL
Evli eşi çalışmayan 4 çocuklu 3 bin 13 TL
Evli eşi çalışmayan 5 çocuklu 3 bin 13 TL
Evli eşi çalışan 2 bin 825 TL
Evli eşi çalışan 1 çocuklu 2 bin 865 TL
Evli eşi çalışan 2 çocuklu 2 bin 905 TL
Evli eşi çalışan 3 çocuklu 2 bin 959 TL
Evli eşi çalışan 4 çocuklu 2 bin 986 TL
Evli eşi çalışan 5 çocuklu 3 bin 13 TL