
2022 yılında ülkemizde vergi alanında büyük değişimler oldu ve oluyor. İlk değişim ücretlilerden alınan vergiler. Kamu veya özel sektör fark etmeksizin ülkemizde istihdam edilen herkesin maaşından asgari ücret kadar olan kısım gelir vergisinden muaf tutuldu. Bu bir çok açıdan avantajlı bir tutum. Fakat bu durum yıl içerisinde gelirlerden hiç bir kayıp olmayacağı anlamına gelmiyor. Asgari ücret üstü kazananlar yıl içerisinde 8 defa maaşının değiştiğine şahit olacak.
İşverenlerin uzun zamandır beklediği Ocak ayı bordroları yayınlandı. Bordroda da görüldüğü üzere asgari ücret net olarak 4 bin 250 TL olarak belirlendi. Sigorta primi ise 750.6 TL olarak belirlendi. Asgari ücret üstü kazananlar da bu tablo içerisinde yer buldu.
Asgari ücret alanlar yıl içerisinde fazla bir değişim yaşamayacak. Gelir vergisi diliminin kalkması neticesinde yıl sonunda asgari ücretlilerin maaşı çok bir düşüş göstermeyecek. Ama örneğin asgari ücretli olup aylık 996 lira mesai ve sosyal yardım ödemesi alan, böylece maaşı 4 bin 965 TL olan bir işçinin maaşı yıl sonunda 4 bin 923 TL olarak ödenmeye başlayacak.
Ocak- Mayıs arasında net ücreti 6 bin 395 TL olan bir çalışan Haziran Temmuz aylarında 6 bin 55 lira, Ağustos’ta 6 bin 156 lir, Eylül-Ekim’de 6 bin 267 lira, Kasım’da 5 bin 931 lira ve Aralık ayında 5 bin 791 TL olacak.
Asgari ücret üstündeki gelirlerin asgari ücret tutarını aşan kısmından sonra gelir vergisi geçerli olmaya başlayacak. Bu da yıl içerisinde asgari ücretten fazla kazananların maaşlarında düşüş anlamına gelecek. Ücretiniz asgari ücretin ne kadar üzerindeyse o kadar gelir vergisine takılma ihtimali olacak. Böylece hayatında gelir vergisi ile ilgili yeni bir dönem başlamış olacak.