
Kamu kesimi toplu iş sözleşmesi Türk-İş ve Hak-İş’in imza atması ile birlikte kesinleşti. 4/C statüsünde çalışan kamu işçileri için zamlar da bu kapsamda belli oldu. 2019 yılında en düşük işçi maaşına eklenen seyyanen zam ile birlikte önümüzdeki bu yıl bu zamanlarda 2500 liraya varabilen rakamlar olacak.
TİS görüşmeleri neticesinde işçi konfederasyonları 2019 için yüzde 8+4, 2020 için yüzde 3+3 zamma imza attılar. Seyyanen zam ve enflasyon farkı da bu kapsamda işçilerin cebine girecek. Yüzde 8’lik ilk zam fark olarak hesaplara yatacak. İkinci 6 aylık dönemdeki yüzde 4’te ivedilikle verileceği gibi, enflasyonda yılın ikinci yarısında gelecek zam da maaşlara yansıyacak.
2020 yılında ise yılın ilk yarısı yüzde 3, ikinci yarısı 3 zam uygulanacak. Ardından yeni toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başlayacak.
EN DÜŞÜK ÜCRET
2018 yılının sonunda 2000 lira maaş alan bir kamu işçisi sene başında 2133 lira almaya başladı. Yeni zamlarla birlikte maaş 2303 liraya yükseldi. Bu işçinin maaşı 3500 liranın altında olduğu için 150 lira seyyanen zam alacak ve maaşı ilk etapta 2453 liraya yükselecek. Yılın ikinci yarısı gelecek yüzde zam ise en düşük maaşa 98 lira olarak yansıyacak. Böylece 2019’un sonu geldiğinde 2551 lira en düşük kamu işçisi maaşı oluşacak. Toplam artış ise yüzde 27’yi bulacak.
Maksat İstihdam